Procedury

Regulamin kształcenia na odległość

REGULAMIN KSZTAŁCENIA

NA ODLEGŁOŚĆ

 

w PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ

STOWARZYSZENIA ROZWOJU WSI JARNOŁTÓWEK

 

Koordynatorem nauczania na odległość w PSP SRWJ w Jarnołtówku jest Dyrektor szkoły.

Nauczyciele realizują podstawę programową według planów nauczania, z możliwością ich modyfikacji niezbędną do przyjętych metod i form pracy nauki na odległość.

Każdy uczeń pracuje z wykorzystaniem dostępu do sprzętu umożliwiającego zdalne nauczanie. Braki w sprzęcie należy zgłosić do wychowawcy klasy. Jeśli uczeń nie ma takich możliwości, rodzic informuje o tym wychowawcę, który wraz z Dyrektorem Szkoły ustala sposób wsparcia technicznego, wypożyczenia sprzętu lub innej formy przekazywania uczniowi materiałów.

W celu realizacji nauczania zdalnego uczeń używa komputera, tabletu lub smartfonu wraz z zestawem mikrofon i kamerka.

W trakcie lekcji online uczeń powinien mieć włączoną kamerę.

Zajęcia są realizowane zgodnie z obowiązującym w szkole planem lekcji. Głównym narzędziem pracy jest platforma Microsoft Teams. Nauczyciel ma możliwość wskazania dodatkowych narzędzi.

Spotkanie na platformie Teams rozpoczyna i kończy nauczyciel, do spotkania dołączają uczniowie.

Zajęcia z danego przedmiotu mogą być prowadzone w formie lekcji online lub w formie zdalnej:

Lekcja online – rozmowa głosowa i video nauczyciela z uczniami wyłącznie w czasie rzeczywistym, zgodnym z podziałem godzin. Podczas takich lekcji nauczyciel sprawdza obecność i odnotowuje ją w dzienniku lekcyjnym.

Lekcja zdalna – nauczyciel łączy się z uczniami na początku lekcji, sprawdza obecność tłumaczy i przesyła uczniom instrukcje do zadań w podręczniku lub innych źródłach; np. kartach pracy lub materiałach własnych, linki do filmów edukacyjnych itp., łączy się ponownie z uczniami przed upływem czasu danej lekcji, by zweryfikować wykonaną przez ucznia pracę.

Lekcja trwa 45 minut (z czego 30 minut to praca z uczniami online, pozostałe 15 minut może to być to praca samodzielna ucznia bez obowiązku połączenia przez ucznia. W tym czasie nauczyciel pozostaje do dyspozycji uczniów i jest możliwość komunikacji z nim za pomocą platformy lub innych dodatkowych narzędzi)

Zajęcia na odległość powinny uwzględniać możliwości psychofizyczne ucznia, jego wiek i etap edukacyjny.

Każdy nauczyciel jest zobowiązany zapisać zadanie domowe, sprawdziany i kartkówki na platformie Teams w sposób ustalony z uczniami.

Nauczyciel zobowiązany jest do:

regularnego wpisywania tematu lekcji, obecności uczniów, ocen i zadanego zadania domowego w każdym dniu w karcie monitorowania realizacji podstawy programowej, co będzie traktowane jako potwierdzenie obecności w pracy,

uzupełnienia tematów w dzienniku lekcyjnym w szkole

Kartę monitorowania realizacji podstawy programowej nauczyciel jest zobowiązany odesłać do wglądu dyrektora szkoły do końca danego tygodnia.

Podczas pracy na odległość, każdy nauczyciel ma prawo oceniać ucznia z zadawanych prac i sprawdzać jego wiedzę w postaci odpowiedzi ustnych, kartkówki, sprawdzianu, testu;

Formy aktywności ucznia, które podlegają ocenie:

ćwiczenia i karty pracy

sporządzanie notatek

wypowiedzi pisemne

oglądanie i omawianie filmów edukacyjnych

wykonywanie prac plastycznych i technicznych

wykonywanie prezentacji multimedialnych

testy na dostępnych platformach

w przypadku kiedy zajęcia odbywają się w formie online ocenie podlegają również ustne odpowiedzi uczniów i ich aktywność, systematyczność i zaangażowanie w czasie zajęć.

filmy nagrywane przez uczniów.

inne formy ustalone przez nauczycieli

Każdy nauczyciel ustala następujące zasady:

treść i zakres prac uczniów

kryteria oceniania prac

termin wykonania zadania

w jakiej formie będzie przekazana nauczycielowi informacja zwrotna o wykonanym zadaniu

Uczniowie powinni aktywnie uczestniczyć w lekcjach online i reagować na polecenia nauczyciela. Brak pożądanej aktywności może wpłynąć negatywnie na ocenę z danego przedmiotu.

Obowiązkiem każdego ucznia jest stosowanie się do instrukcji podanych przez nauczyciela, dotyczących danej lekcji oraz przestrzeganie wyznaczonych terminów nadsyłania prac.

Praca zdalna ucznia powinna być samodzielna.

Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do internetu zgłoszone do  wychowawcy i uczących nauczycieli.

Za niewłaściwe zachowanie w czasie lekcji online, np. gry, rozmowy na czacie, zabawy telefonem, wyrzucanie z lekcji kolegów, wyciszanie, zakłócanie toku lekcji, niestosowanie się do poleceń nauczyciela, uczeń może otrzymać uwagę i ma to wpływ na ocenę zachowania. O zaistniałych sytuacjach nauczyciel informuje wychowawcę klasy.

Uczeń ma obowiązek aktywnie uczestniczyć w lekcjach online. Brak reakcji na pytania i polecenia nauczyciela w trakcie zajęć, połączony z brakiem wyjaśnienia tej sytuacji, może skutkować wpisaniem uczniowi nieobecności pomimo zgłoszenia obecności na początku lekcji.

 Jeśli uczeń nie może przesłać zadania na skutek sytuacji losowych, uczeń/rodzic powinien poinformować o tym fakcie nauczyciela danego przedmiotu. W innym wypadku za brak zadania uczeń może otrzymać ocenę niedostateczną.

Ocenianie odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Statucie PSP SRWJ w Jarnołtówku.

Rodzice wspierają dzieci w nauce tak, aby wysiłki szkoły skierowane na osiągnięcie celów nauczania i wychowania w kształceniu na odległość przyniosły zamierzone efekty oraz na bieżąco informują wychowawcę o sprawach mogących mieć wpływ na naukę zdalną dziecka.

Zobowiązuje się wszystkich uczestników zdalnego nauczania do przestrzegania etykiety i zachowania kultury w komunikacji.

Rodziców i uczniów obowiązuje zakaz przekazywania kodów i linków do spotkań online oraz kont osobistych osobom trzecim.

Lekcji nie wolno nagrywać, fotografować i upubliczniać. Złamanie tej zasady wiąże się nie tylko wykluczeniem z lekcji, ale też z konsekwencjami prawnymi.

Usprawiedliwianie nieobecności podczas nauczania zdalnego odbywa się zgodnie z postanowieniami Statutu Szkoły.

 Wychowawca klasy ma obowiązek regularnego monitorowania frekwencji uczniów na zajęciach.

Formy pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego czy posiadającego opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej powinny uwzględniać zalecenia wynikające z w/w dokumentów (dostosowania),

W sprawach nieuwzględnionych w niniejszym regulaminie obowiązują zasady ujęte w Statucie PSP SRWJ w Jarnołtówku.

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Emilia Snopek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 sierpnia 2021 10:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Emilia Snopek
Ilość wyświetleń: 84
03 sierpnia 2021 10:00 (Emilia Snopek) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)