Akty prawne - archiwum

Program Wychowawczy

 

Szczegółowe zadania szkoły
jako środowiska wychowawczego w pierwszym etapie edukacyjnym

 

Cele i efekty działań wychowawczych

Sposób realizacji

Termin

Odpowiedzialni

Ewaluacja

1. Miejsce dziecka w grupie rówieśniczej i nauka działania
w grupie:

- poczucie przynależności do danej klasy,

- wyrażanie potrzeb działania w grupie rówieśniczej,

- współtworzenie
i respektowanie norm grupowych,

 - współodpowiedzialność za działania grupy.

ü wybór samorządu klasowego,

ü zabawy integrujące zespół klasowy,

ü organizowanie imprez szkolnych i klasowych (pasowanie klas pierwszych, klasowe ognisko, zabawa andrzejkowa, Mikołajki, Wigilia, Bal Karnawałowy, Powitanie Wiosny)
i uroczystości klasowych oraz wycieczek turystyczno — krajoznawczych po najbliższej okolicy.

wrzesień,

cały rok

Wychowawcy

Klas I-III

Obserwacja,

2. Poznawanie
i przestrzeganie norm dobrego zachowania w środowisku szkolnym
i rodzinnym:

ü okazywanie w słowach, działania szacunku wobec dorosłych, rówieśników
i młodszych,

ü nawykowe stosowanie zwrotów grzecznościowych,

ü poznanie symboli narodowych i nabycie umiejętności zachowania się wobec nich

ü znajomość i stosowanie obowiązujących zasad korzystania z telefonów komórkowych na terenie szkoły

 

ü podejmowanie tematyki na zajęciach integracyjnych poprzez opowiadania, scenki rodzajowe, dramę, rozmowę nauczającą,

ü prezentacja symboli narodowych i godnego zachowania się wobec nich; nauka Hymnu Państwowego, postawy i szacunku wobec Flagi i Godła Państwowego,

 

 

 

 

 

 

ü zapoznanie uczniów i rodziców
z Regulaminem Szkoły
i konsekwencjami nieprzestrzegania jego wytycznych,

ü przybliżanie dzieciom tematyki związanej z korzystaniem z telefonów komórkowych poprzez zajęcia plastyczne, techniczne.

 

cały rok

 

 

 

listopad,

maj

 

 

 

 

 

 

 

IX -X

Wychowawcy klas I-III, katecheta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy

Dyrektor szkoły

Obserwacja, rozmowa z wychowankami; wyniki konkursu;

 

 

 

Obserwacja uczniów podczas uroczystości szkolnych.

 

 

Analiza dokumentów

 

3. Kształcenie umiejętności zachowania się w sytuacjach trudnych:

ü znajomość i rozumienie pojęć stosowane do wieku: norma, prawo, obowiązek, tolerancja, godność,

ü świadomość własnych praw, instancji, do których można zwrócić się o pomoc,

ü dostrzeganie różnic między ludźmi i uch akceptowanie,

ü rozróżnianie dobra i zła
w systemach dziennych
i odpowiednie reagowanie,

ü umiejętność domawiania
w dopuszczalnych społecznie formach.

ü Zapoznanie z dokumentami szkoły: statusem regulaminem ucznia, regulaminem oceniania i klasyfikowania, wewnątrzszkolnymi zasadami oceniania  i innymi,

ü Podejmowanie tematyki poprzez stosowanie scenek sytuacyjnych, dramy, rozmów nauczających, prac plastycznych, innych,

ü Ćwiczenia asertywności.

 

wrzesień,

październik

 

 

 

 

 

Cały rok

Wychowawcy klas I-III

 

 

 

Wychowawcy

Klas I-III,

katecheta

Funkcjonowanie systemu kar
i nagród
w szkole.

Obserwacja, przegląd twórczości plastycznej;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szczegółowe zadania Szkoły jako środowiska wychowawczego                                                   w drugim etapie edukacyjnym

 

Cele i efekty działań wychowawczych

Sposób realizacji

Termin

Odpowiedzialni

Ewaluacja

1. Rozwijanie samorządnej działalności uczniów:

ü zrozumienie pojęcia „samorządność” poprzez działanie wszystkich uczniów w klasie i w szkole,

ü rozwijanie poczucia odpowiedzialności za sprawy klasy
i szkoły,

ü ustalenie obowiązków uczniów,
 w tym związanych ze sposobem korzystania z telefonów komórkowych na terenie szkoły

ü przestrzeganie zasad obowiązujących w szkole na zajęciach i w czasie przerw,

ü stosowanie zasad szkolnej demokracji.

ü wybór samorządu klasowego i szkolnego,

ü opracowanie planu SU,

ü wypracowanie i stosowanie procedury odwoławczej w wypadku naruszenia praw i obowiązków ucznia,

ü współudział uczniów w organizacji i przebiegu imprez i uroczystości szkolnych,

ü realizacja tematyki na godzinach do dyspozycji wychowawcy,

ü organizowanie apeli porządkowych,

ü konsekwentne egzekwowanie stosowania się do reguł obowiązujących w szkole.

 

 

 

 

Wrzesień, październik

 

 

 

Wrzesień, październik

 

 

Cały rok

 

 

Dyrekcja Szkoły, wychowawcy klas    IV – VI, opiekunowie SU.

Protokoły zebrań SU,

2. Kształcenie umiejętności komunikowania się z rówieśnikami
i dorosłymi:

ü poznanie i stosowanie w praktyce zasad aktywnego słuchania,

ü opanowanie umiejętności jasnego
i konstruktywnego formułowania własnych wypowiedzi,

ü opanowanie umiejętności bezpośredniego i otwartego wyrażania swoich próśb, oczekiwań i sądów,

ü opanowanie umiejętności rozumienia uczuć innych.

ü ćwiczenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej, parafraza,

ü trening asertywności na godzinach do dyspozycji wychowawcy,

ü realizacja treści ścieżek edukacyjnych: edukacja czytelnicza i medialna, wychowanie do życia
w rodzinie,

ü ćwiczenie empatii, aranżowanie sytuacji problemowych.

Cały rok

Wychowawcy klas

IV – VI, nauczyciel polonista

Stworzenie tematyki godzin wychowawczych na dany rok

3. Poznanie swoich mocnych i słabych stron oraz praca nad nimi:

ü nabycie umiejętności obiektywnej oceny własnego postępowania,

ü nabycie świadomości własnych wad i zalet,

ü akceptacja siebie,

ü dostrzeganie wpływu innych na kształtowanie osobowości,

ü wykształcenie postawy krytycyzmu wobec wzorców propagowanych w środkach masowego przekazu.

ü podkreślanie mocnych i słabych stron przez nauczyciela wychowawcę i nauczycieli poszczególnych przedmiotów,

ü stosowanie aktywnych metod na godzinach do dyspozycji wychowawcy, mających na celu „poznanie” samego siebie,

ü trening asertywności,

ü realizacja ścieżki czytelniczej i medialnej,

ü uwzględnienie w tematyce godzin do dyspozycji wychowawcy problemu masmediów.

 

Cały rok

Nauczyciele poszczególnych przedmiotów, wychowawcy klas

IV – VI, nauczyciel biblioteki, wychowawcy świetlicy

Analiza tematyki godzin do dyspozycji wychowawcy, zapis w dziennikach lekcyjnych

4. Wdrażanie do planowania własnych działań i przewidywania ich skutków:

ü zrozumienie potrzeby wyznaczania sobie celów i dążenie do ich osiągnięcia,

ü ukazanie możliwości realizowania się w różnych zawodach,

ü planowanie własnej przyszłości, kariery zawodowej,

ü nabycie umiejętności dokonania samokontroli i samooceny.

ü podejmowanie tematyki na godzinach do dyspozycji wychowawcy, zajęciach bloku humanistycznego, godzinach świetlicowych, dotyczących wyboru zawodu,

ü organizowanie spotkań z przedstawicielami niektórych zawodów, np. z policjantem, lekarzem, stomatologiem, leśnikiem, urzędnikiem, itp.

Według planów wychowawców klasowych i wychowawców świetlicy

Wychowawcy klas IV – VI, wychowawcy świetlicy, wicedyrektor szkoły.

Analiza tematyki godzin do dyspozycji wychowawcy, zapis w dziennikach lekcyjnych

 

 

 

 

5. Kształtowanie postaw ekologicznych i prozdrowotnych.

ü udział w  konkursach i akcjach ekologicznych, np. „Sprzątanie świata”,

ü organizowanie Szkolnego Tygodnia Ekologicznego,

ü organizowanie Dnia Sportu,

ü organizowanie wycieczek krajoznawczych,

ü spotkanie z pielęgniarką szkolną (badania bilansowe, sprawdzanie czystości, pogadanki na temat higieny osobistej)

ü pozalekcyjne zajęcia sportowe w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Wrzesień,

 

Cały rok

Październik

Kwiecień

 

Maj

Cały rok

 

Pierwsze półrocze

Wychowawcy  klas

IV – VI, nauczyciel przyrody, nauczyciele wychowania fizycznego

Wyniki konkursów,

Zapisy w dzienniku

 

6. Kultywowanie tradycji i kultury :

ü dostrzeganie własnych „korzeni” i „swojego miejsca” na Ziemi,

ü poznanie elementów historii i kultury najbliższego środowiska,

ü budzenie szacunku do symboli regionalnych, postaci związanych z historią regionu i jego współczesnym życiem,

 

ü realizacja treści ścieżki Edukacja regionalna – dziedzictwo kulturowe w regionie,

ü udział w konkursach o tematyce regionalnej,

ü przygotowanie Jasełek Bożonarodzeniowych,

ü współpraca z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Głuchołazach

Cały rok

 

Według harmonogramu organizatorów

Grudzień

Cały rok

Nauczyciel historii i nauczyciele regionaliści, nauczyciele realizujący treści edukacji regionalnej, katecheci

Wytwory sztuki ludowej, ekspozycje,

Regulaminy i wyniki konkursów

 

Inscenizacje

 

 

7. Ukazanie roli rodziny w życiu człowieka:

ü przekonanie o nadrzędnej roli rodziny w życiu każdego człowieka – funkcje rodziny,

ü wspieranie rodziców w procesie wychowania,

ü poznanie praw i obowiązków dziecka oraz rodziców,

ü uświadomienie konieczności dostosowania swoich potrzeb z możliwościami rodziców,

ü omówienie wpływu atmosfery rodzinnej na funkcjonowanie człowieka.

ü Poruszanie tematyki godzin wychowawczych,

ü Realizacja treści ścieżki wychowanie do życia w rodzinie, edukacja regionalna – dziedzictwo kulturowe w regionie,

ü Pogadanka, rozmowa nauczająca na zajęciach języka polskiego, historii, przyrody,

ü Wykonanie drzewa genealogicznego.

Cały rok

Wychowawcy, nauczyciele poszczególnych przedmiotów

Analiza tematyki godzin do dyspozycji wychowawcy, wytwory uczniów.

8. Współdziałanie z rodzicami
w procesie wychowania.

ü Współpraca z rodzicami w zakresie wychowania dzieci,

ü Działalność Rady Rodziców,

ü Spotkania z rodzicami,

ü Wspólne imprezy, np. zabawa integracyjna,

ü Udział rodziców w przedstawieniach i uroczystościach szkolnych, np. spotkanie wigilijne, andrzejkowe, obchody Dnia Dziecka

Cały rok

Kalendarz imprez i uroczystości oraz według harmonogramu spotkań z rodzicami.

Dyrekcja, wychowawcy klas, Rada Rodziców.

 

 

Szkolny program wychowawczy

 

 

 

Publicznej Szkoły Podstawowej

 

Stowarzyszenia Rozwoju Wsi

 

Jarnołtówek w roku szkolnym 2014/2015

 

 

 

 

 

 

 

„W wychowaniu chodzi właśnie o to

Ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem

- o to, ażeby bardziej był, a nie tylko więcej miał,

aby więc poprzez wszystko co ma, co posiada,

umiał bardziej i pełniej być

nie tylko z drugim, ale i dla drugich”.

Jan Paweł II

Przemówienie w UNESCO

02. 06. 1980 r.

 

Podstawa prawna programu:

- Konstytucja RP art. 48 ust. 1, art. 53 ust. 3, art. 72 ust. 1

- Konwencja o Prawach Dziecka

- Ustawa o Systemie Oświaty art. 1, 4, 5, 22, 33, 34 a, 40

- Karta Nauczyciela art. 6

- Podstawa Programowa- Rozporządzenie MENiS z dn. 26. 02. 2002 r.

 

GŁÓWNE CELE WYCHOWAWCZE

1. Integralny rozwój ucznia we wszystkich sferach jego osobowości (w wymiarze

intelektualnym, psychicznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym).

2. Wychowanie ucznia do świadomego dokonywania wyborów, autokreacji oraz

umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie rówieśniczej i społecznej, a takŜe

wyrobienie w uczniach umiejętności radzenia sobie ze stresem w trudnych sytuacjach.

3. Zapewnienie uczniom moŜliwości zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do

osiągnięcia sukcesu szkolnego i uzyskania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.

 

Cele szczegółowe:

Integralny rozwój ucznia we wszystkich sferach jego osobowości (w wymiarze:

intelektualnym, psychicznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym)

Wychowanie ucznia do świadomego dokonywania wyborów, autokreacji oraz

umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie rówieśniczej i społecznej

Zapewnienie uczniom możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do

osiągnięcia sukcesu szkolnego i uzyskania świadectwa ukończenia szkoły

podstawowej

 

 

 

  1. 1.        Priorytety szkoły

 

 

 

  1. 1.    Szkoła organizuje proces rozwoju ucznia ukierunkowany na jego sukces.
  2. 2.    Atmosfera szkoły sprzyja efektywnej pracy.
  3. 3.    Realizacje zadań szkoły zapewniają kwalifikacje i umiejętności kadry pedagogicznej.
  4. 4.    Szkoła integruje się ze środowiskiem lokalnym i promuje swoją działalność w tym środowisku.
  5. 5.    Szkoła uczy odpowiedzialności, miłości do Ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego.

MODEL ABSOLWENTA

Realizacja ogólnych zadań szkoły pozwala przyjąć, że uczeń kończący szkołę podstawową jest:

- odpowiedzialny, solidny, zaradny, otwarty

Zna swoje prawa, potrafi je egzekwować. Rozumie sens pełnionych obowiązków. Jest odpowiedzialny za własne postępowanie. Zna sposoby rozwijania swoich zainteresowań. Ma własne pomysły na rozwiązywanie napotkanych problemów. Umie bronić swojego zdania, nie ulegając łatwo wpływom innych.

- uczciwy, prawy, prawdomówny

Stara się zasłużyć na zaufanie innych. Umie przyznać się do błędu i ponieść konsekwencje swojego zachowania.

- kulturalny, taktowny, szanujący innych

Dobrze zna prawidłowe normy zachowania i stara się je stosować w środowisku szkolnym i domowym. Zna i stosuje nabytą w szkole kulturę słowa, zachowania i stroju.

- krytyczny wobec siebie i innych

Potrafi oceniać i wartościować zachowania swoje i innych. Wybiera odpowiednie dla siebie informacje ze środków masowego przekazu, umie je analizować. Odróżnia fikcję od świata realnego w przekazach medialnych.

- wykazuje postawę obywatelską

Szanuje tradycję i kulturę własnego narodu. Wykazuje poszanowanie dla innych kultur i tradycji.

 

 

 

Wartości wychowawcze

  • poszanowanie wartości i godności ludzkiej;
  • aktywne działania na rzecz klasy, szkoły;
  • uczciwość, szczerość
  • prawdomówność;
  • sprawiedliwość;
  • szacunek do języka, kultury historii i tradycji narodowej;
  • wrażliwość na piękno przyrody ojczystej;
  • przestrzeganie ogólnoludzkich normy i wartości religijnych;
  • doskonalenie własnej osoby;
  • kierowanie się własnym sumieniem;
  • pomoc potrzebującym;
  • umiejętność współżycia w rodzinie i społeczności;
  • inicjatywa;
  • rzetelność i odpowiedzialność;
  • zdrowy styl życia;
  • wykształcenie i nauka.

 

Struktura oddziaływań

Dyrektor szkoły

  1. Dba o prawidłowe funkcjonowanie szkoły, o poziom pracy wychowawczej i opiekuńczej szkoły, o kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole.
  2. Współpracuje z Samorządem Uczniowskim.
  3. Stwarza warunki do prawidłowej realizacji Konwencji Praw Dziecka oraz umożliwia uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej.
  4. Czuwa nad realizowaniem przez uczniów obowiązku szkolnego.
  5. Ma obowiązek organizowania spotkań szkoleniowych dla nauczycieli, umożliwiania udziału w kursach pedagogicznych.

 

Nauczyciele

  1. Powinni proponować uczniom pozytywne formy wypoczynku dostępne w szkole i w mieście.
  2. Mają obowiązek reagowania na przejawy niedostosowania społecznego u dzieci.
  3. Mają obowiązek współpracy z kuratorami sądowymi czuwającymi nad programem resocjalizacji uczniów trudnych (w przypadku zgłoszenia przez kuratora takiej potrzeby).
  4. Wspierają swoją postawą i działaniami pedagogicznymi rozwój psychofizyczny uczniów , ich zdolności i zainteresowania.
  5. Udzielają pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych,
    w oparciu o rozpoznanie potrzeb uczniów.
  6. Kształcą i wychowują dzieci w duchu patriotyzmu i demokracji, atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka.
  7. Odpowiadają za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci podczas pobytu w szkole i poza jej terenem, w czasie wycieczek, wyjść itp.
  8. Inspirowanie nauczycieli i uczniów do twórczych poszukiwań.

 

Wychowawcy klas

 

  1. Wychowawcy i pedagog szkolny prowadzą w różnych formach szkolenia rodziców.
  2. Dążą w swojej pracy do integracji zespołu klasowego, angażując
    w życie klasy wszystkich uczniów, również nieakceptowanych.
  3. Wspólnie z pedagogiem szkolnym zabiegają o różne formy pomocy wychowawczej i materialnej dla uczniów.
  4. Sprawują opiekę wychowawczą nad uczniami szkoły,
    a w szczególności: tworzą warunki wspomagające ich rozwój
    i przygotowują do życia w rodzinie i w społeczeństwie.
  5. Poznają warunki życia i nauki swoich wychowanków.
  6. Mają obowiązek kształtować właściwe stosunki między uczniami, opierając je na  tolerancji i poszanowaniu godności osoby.
  7. Uczą pozytywnego myślenia i stawiania na sukces poprzez rozwijanie poczucia własnej wartości.
  8. Kształtują umiejętność pracy w zespole, uczą demokratycznego podejmowania decyzji, elastyczności w zachowaniu.
  9. Realizują w toku pracy wychowawczej treści i cele programowe programu  wychowawczego szkoły.

 

Rodzice

 

  1. Powinni zadbać o właściwą formę spędzania czasu wolnego przez dzieci, proponować im pozytywne formy wypoczynku dostępne
    w szkole i w mieście.
  2. Mają prawo do poznania zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w danej klasie i szkole.
  3. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia dzieci.
  4. Rada Rodziców reprezentuje ogół rodziców szkoły oraz podejmuje działania wspierające proces wychowawczy szkoły.
  5. Współdecyduje o formach pomocy dzieciom oraz ich wypoczynku.
  6. Współuczestniczy w opracowaniu programu wychowawczego szkoły.
  7. Pozyskuje i gromadzi środki finansowe w celu wspierania działalności szkoły.
  8. Organizuje formy aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły.

Samorząd Uczniowski

  1. Jest animatorem, inspiratorem i organizatorem życia kulturalnego
    i intelektualnego na terenie szkoły i w środowisku lokalnym.
  2. Reprezentuje postawy i potrzeby środowiska uczniowskiego wobec dyrekcji i grona pedagogicznego.
  3. Inicjuje działania dotyczące życia uczniów.
  4. Propaguje ideę samorządności oraz wychowania w demokracji.
  5. Angażuje uczniów do wykonywania niezbędnych prac na rzecz klasy i szkoły.
  6. Dba o dobre imię i honor szkoły oraz wzbogaca jej tradycję.
  7. Wyraża za pośrednictwem swojego opiekuna opinię dotyczącą problemów społeczności uczniowskiej.

Rada Rodziców

  • Reprezentuje ogół rodziców szkoły oraz podejmuje działania wspierające

          proces wychowawczy szkoły.

  • Pozyskuje i gromadzi środki finansowe w celu wspierania działalności szkoły.
  • Organizuje formy aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły.

Normy zachowania obowiązujące uczniów szkoły

 

  1. Zawsze są przygotowani do lekcji:
  • przynoszą na zajęcia szkolne książki, zeszyty, przybory;
  • systematycznie odrabiają prace domowe,
  • nie spóźniają się na lekcje,
  • w ciągu tygodnia usprawiedliwiają nieobecności.

 

  1. Zachowują się kulturalnie i z szacunkiem:
  • w szkole słuchają i wykonują polecenia nauczycieli
    i pracowników szkoły,
  • odzywają się do innych kulturalnie i z szacunkiem,
  • używają słów proszę, dziękuję, przepraszam,
  • dyskutują kulturalnie, nie przerywają wypowiedzi starszego i kolegi,
  • pomagają pokrzywdzonym, słabszym, potrzebującym,
  • są tolerancyjni wobec innych,
  • uznają czyjąś inność (okulary, tusza, wzrost),
  • nie krzyczą i nie używają wulgaryzmów.

 

  1. Nie stosują przemocy fizycznej, psychicznej i słownej:
  • nie biją innych,
  • nie namawiają do bicia,
  • nie wyłudzają pieniędzy, nie kradną,
  • nie wyśmiewają, nie przedrzeźniają, nie przezywają nikogo,
  • nie wykonują samosądów,
  • nie osądzają nikogo pochopnie i negatywnie,
  • nie wyśmiewają uczniów uczących się dobrze i słabo,
  • nie izolują nikogo, współpracują ze wszystkimi,
  • nie popychają się, 
  • nie podkładają nóg kolegom i koleżankom,
  • nie obmawiają nikogo,
  • nie potępiają nikogo,
  • kulturalnie zachowują się na terenie szkoły i poza nią,

 

  1. Swoim zachowaniem, zabawami nie stwarzają zagrożenia dla siebie i innych:
  • szanują swoje i cudze zdrowie (nie palą papierosów, nie piją alkoholu, nie zażywają   narkotyków),
  •  nie kołyszą się na krzesłach,
  • nie grają w piłkę na korytarzu,
  • nie siadają na ławkach w klasie,
  • nie trzaskają drzwiami,
  • podczas przerw nie wychodzą poza teren szkoły,
  • nie przesiadują w toalecie,
  • nie rzucają kamieniami,
  • nie rzucają w nikogo kulami śniegowymi, nie nacierają śniegiem.

 

5. Szanują sprzęt szkolny, swoją i cudzą własność oraz zieleń
     wokół szkoły:

  • szanują sprzęt szkolny, tornistry własne i kolegów,
  • w szatni biorąc kurtki własne, inne pozostawiają na swoich miejscach i nie przeglądają kieszeni,
  • nie piszą po stolikach, szafkach, ścianach, murach, ani żadnym innym miejscu nie przeznaczonym do tego celu,
  • szanują przyrodę, dbają o zieleń wokół szkoły i w szkole, 
  • nie niszczą gazetek,
  • nie śmiecą, papiery wrzucają do kosza.

6.  Wymienione normy zachowania obowiązują także w kinie, teatrze 
      i na  wycieczkach szkolnych.

7.   O złym zachowaniu kolegów informują dorosłych.

 

EWALUACJA 

Program wychowawczy ma charakter otwarty i będzie poddawany ewaluacji oraz weryfikacji według potrzeb.

Dodatkowe formy ewaluacji:

- obserwacja,

- ankiety dla uczniów i rodziców,

- rozmowy z uczniami,

- rozmowy z rodzicami,

- analiza dokumentów,

- obserwacja i ocena zachowań.

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Przemysław Idzi
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 października 2014 05:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Górski
Ilość wyświetleń: 968
02 października 2014 05:01 (Jacek Górski) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)